Marabous Starbarkampanj lämnar en dålig smak i munnen

Det dök upp en ny chokladbit från Marabou för några veckor sen – Starbar. Äntligen, någon som har insett att jordnötssmör och choklad är en bra kombo även på den svenska marknaden, tänkte jag. Jag gillar jordnötssmör.

Efter att ha sett kampanjen för Starbar så blir jag dock rejält osugen på att köpa den igen. Eller någon av Marabous produkter för den delen. Jag förstår tanken – Starbar ska vara Marabous Snickers-killer – men måste de hänfalla åt den mest simplistiska form av “grabbig” marknadsföring? Snickers-reklamerna med Stephanie Beacham och Joan Collins respektive Betty White har så mycket mer finesse,  även om budskapet i grunden är det samma: “Var inte en kärring.”

Värst av allt är att det här är det senaste exemplet på hur kasst pre-rolls på YouTube riktas. Jag behöver sitta igenom 15 sekunder med Meghan Fox i bandageklänning för att se makeup-tutorials. Det skulle inte kunna bli mer tydligt att jag inte är målgruppen här.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *